Viberg design e-mailkatarina@vibergdesign.setelefon070-416 41 43
Om mig och mitt arbete Just nu... Portfolio Behöver ni flera?
Referenser Samarbeten Bakgrund Kontakt
Lägg till kontakt på LinkedIn|Spara kontakt i adressboken|Tipsa via e-post

Portfolio
Logotyper & profilmaterial | Trycksaker | Digitalt | Bilder


Bond Connect » Visitkort, brevpapper, kuvert och mapp

Ett profilprogram för ett brittiskt företag som hjälper företag få och bibehålla god likviditet. Företaget hade tidigare i sin kommunikation dragit parallellen mellan engelskans "liquidity" och vatten – det vi gjorde nu var att föra in det i deras stationary. Även pappersvalet anspelar på liknelsen, där framförallt brevpapperets och kuvertets lite lägre gramvikt har en nästan böljande struktur.

Visitkort Bond Connect
Brevpapper och kuvert Bond Connect
Mapp Bond Connect

EXPEDITION 46™ » Logotyp, visitkort och etikett

Profilmaterial för den frilansbyrå jag och en kollega grundat (läs mer om konceptet under Behöver ni flera? eller på webbplatsen som följer samma design: www.expedition46.se). Eftersom vi arbetar på ett utforskande och självutmanande sätt – lite likt en forskarexpedition – använder vi oss av signalfärger tillsammans med en framåtsträvande, målinriktad och strikt form. Det gula används alltid med högblank finish.

Logotyp, visitkort och etikett EXPEDITION 46

KirkeRelations » Logotyp, visitkort, brevpapper och kuvert

Profilprogram för ett investmentbolag med affärsidé att investera i företag med etiskt goda syften. Idén bakom symbolen kom från själ och hjärta, som att fatta varandras händer. Den används lite på sniskan, nästan som om den dansar fram på papperet. Det blodröda mjukades upp med grått, i såväl symbol som text. Allt är tryckt på ett lite ovanligt strukturerat papper med vattenmärke – förtroendeingivande, men samtidigt med en nära personlig känsla.

Visitkort och brevpapper KirkeRelations
Brevpapper KirkeRelations
Kuvert KirkeRelations

NordCare » Logotyp och visitkort

Samarbete med ett svenskt företag etablerat på Kanarieöarna, som tillhandahåller hushållsnära tjänster riktade till skandinaver med vilja och möjlighet att bosätta sig delar eller hela året där. Ledorden var exklusivitet och hög kvalitet, men man önskade samtidigt särskiljas från annan marknadsföring som typiskt skandinavisk: enkel och naturlig. Det blev ett kontrastverkande samspel i typografin och mellan typografi och symbol. Symbolen i sig växte fram som en blandning av det vi pratat om: hjärta (livsglädje), diamant (lyx) och löv (naturlighet). Kombinationen av den lagunliknande färgen mot det svagt gultonade papperet är mjuk och välkomnande.

För andra trycksaker framtagna för NordCare klicka här.

Logotyp NordCare
Visitkort NordCare

Smallstep » Logotyporiginal (ej design), visitkort och brodyr (exempel på logotypimplementation)

Ett samarbete med ett företag som designar och producerar barnkläder. Målgruppen är stilmedvetna familjer som är beredda att betala lite extra för bra kvalitet och kläder framtagna under höga etiska krav. Här hjälpte jag min kund verkställa sin logotypidé, och arbetade sedan fram visitkortet med en mullvadsbrun komplementfärg.

Du kan även se en banner framtagen för Smallstep här.

Visitkort och brodyr Smallstep

White Market » Logotypdesign (ej original) och visitkort

White Market önskade särskilja sig från den kanske schablonmässiga bilden av konsultbranschen, och lyfta det personliga bemötandet och den erfarenhet deras konsulter besitter. Vi pratade om olika sätt att framhäva företagsnamnet utan färg, lite med anspelning på just namnet. Valet föll på prägling, som går hand i hand med det genuina uttryck vi eftersträvade. För att få en vänlig, tillmötesgående känsla föreslog jag ett bomullspapper med en mjuk och nästan lite luddig yta – och i en lite högre gramvikt lämpat för prägling.

Visitkort White Market